Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Journal Of Educational and Psychological Researches
About
About the Journal
Aims, Focus and Scope
General information
Open Access Policy
Ethical Guidelines and Publication Policy
Privacy Statement
Indexing & Archiving
Editorial Board
For Author
Cover Letter
Authors Guidelines
Paper Template
The Process of Publishing
Article Processing Charges (APC)
For Reviewers
Peer Review Process
Peer Review Policy
Reviewers Guidelines
Issues
Current
Archives
Submissions
Contact
Related Websites
The Educational and Psychological Research Center
University of Baghdad
Iraqi Academic Scientific Journals
Ministry of Higher Education and Scientific Research
Search
About the Journal
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 3 No. 11 (2006)
Vol. 3 No. 11 (2006)
Published:
2006-10-01
المقالات
أتجاهات طلبة التعليم التقني نحو الزواج المبكر
ليلى احمد عزت علي النعيمي
1-22
PDF (Arabic)
التكوين الاجتماعي والثقافي ودورهما في التنميةالمستدامة
ايمان محمد الطائي, حسن حمود الفلاحي
PDF (Arabic)
العنف أسبابه وأنواعه وادواره وسبل المعالجة
اسماعيل باقي محمد الاسدي
PDF (Arabic)
الصعوبات التي تواجـه طلبة أقســـــام طرائق تدريس القرآن الكريم والتربية الإســــلامية في مادة طرائق التدريس من وجهة نظرهم
إحسان عمر محمد سعيد احمد الحديثي
PDF (Arabic)
الشعور بالنقص وعلافته بسمات الشخصية لدى طلبة الجامعة
الطاف ياسين, بشرى احمد العكاشي
PDF (Arabic)
ألتحصيل الدراسي ودرسي التربية العلمية ومشروع البحث ((رداسة مقارنة))
نمير حسن
PDF (Arabic)
الرضا الوظيفي لدى معلمات رياض الأطفال وعلاقته ببعض المتغيرات
هبة نافع
PDF (Arabic)
الكفايات التدريسية اللازمة لمدرسي التربية الإسلامية في المرحلة الإعدادية
انتصار زين العابدين البياتي
PDF (Arabic)
الوهن العصبي
ايمان عبد الكريم ذيب
PDF (Arabic)
تقويم أداء معلمات ذوي الاحتياجات الخاصة (الصم)
إسماعيل إبراهيم علي, فاضل جبار جودة
PDF (Arabic)
قياس المسؤولية الاجتماعية لدى طلبة جامعة القادسية
جمال حميد قاسم
PDF (Arabic)
قياس استراتيجية التعلم لدى طلبة الجامعة
شروق كاظم
PDF (Arabic)
Developed By
Open Journal Systems
Language
العربية
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians