Emotional Suppression and Its Relationship to Some Variables among Kindergarten Teachers
DOI:
https://doi.org/10.52839/0111-000-085-016Keywords:
emotional suppression, kindergarten female teachers, years of serviceAbstract
The research aims to identify emotional suppression among kindergarten female teachers in terms of years of service. The research community was limited to government kindergarten teachers affiliated with the Al-Karkh 1st, 2nd, and 3rd Education Directorates and Al-Rusafa 1st, 2nd, and 3rd in Baghdad Governorate for the academic year 2023-2024. To achieve the research objective, the two researchers developed an emotional suppression scale of 41 items that was administered to a sample of 321 kindergarten female teachers randomly was chosen. The results disclosed that kindergarten teachers have emotional suppression and the ability to postpone responding to have time to think and plan. Female teachers who have years of service from 1–5 and 6–10 have more emotional suppression than female teachers who have years of service from 11–15 and 16 or more. The researchers presented a set of recommendations and suggestions.
References
المراجع العربية
1.مظلوم ، علي حسين ( 2008 ) : ادارة الانفعالات و استقطاب التعبير و علاقتهما بأنماط التفكير لدى تدريسيي الجامعة ، اطروحة دكتوراه غير منشورة ، كلية التربية ، الجامعة المستنصرية ، بغداد ، العراق .
2.عبيدات ،ذوقان وعدس ،عبد الرحمن (1985) البحث العلمي ،دار الفكر ، الاردن .
3.الكبيسي ، صلاح الدين (1995 ) ادارة المعرفة ، دار المنظمة العربية للتنمية الادارية ، القاهرة .
4.جولمان، دانيال ( 1995): الذكاء العاطفي، ترجمه ليلى الجبالي سلسله عالم المعرفة الكويت: مكتبه الوطن.
5.داود، عزيز، وعبد الرحمن، أنور حسين (1990): مناهج البحث التربوي، وزارة البحث العالي والبحث العلمي، جامعة بغداد، بغداد، العراق.
6.شافعي، فداء (2000) مركز الضبط وعلاقته على حل المشكلات لدى طلبة جامعة النجاح بنابلس، رسالة ماجستير غير منشورة، جامعة نابلس، فلسطين.
7.طالب، ريم خميس مهدي (2013): تأثير القمع الانفعالي لدى نمطي الشخصية "ج" و"د"في الذاكرة المستقبلية، اطروحة دكتوراه، كلية الاداب، جامعة بغداد .
8.العادلي، سبأ عباس (2007): اداره الانفعالات وعلاقتها بفاعليه الذات لدى طلبه جامعه المستنصريه، المعهد العالي للدراسات التربويه ( رساله ماجستير غير منشوره) العراق، بغداد.
9.-9 عامر، طارق عبد الرؤوف (2008). معلمة رياض الاطفال, ط1, مؤسسة طيبة للنشر والتوزيع, القاهرة
10.عباس ، علي عبدالرزاق (2017): القمع الانفعالي وعلاقته بالضغوط النفسية لدى طلبة الجامعة ، كلية التربية ابن الهيثم ،بحث منشور ،، مجلة العلوم النفسية ، العدد(26)، ص(1027-1060).
11.العجيلي، صباح حسين، امام مصطفى محمود، عبد الرحمن، انور حسين (1990): التقويم والقياس، مطبعة دار الحكمة للطباعة والنشر، بغداد
12.علام، صلاح الدين محمود، (2002)،القياس والتقويم التربوي والنفسي اساسياته وتطبيقاته وتوجيهاته المعاصره، دار الفكر العربي، القاهرة، مصر .
13.عيد، محمد ابراهيم (1999): الاتزان الانفعالي وعلاقته بألاغتراب، الرسالة الدولية للأعلان، القاهرة، ص 162 .
14.النوح عبد الله (2004): مبـــــادئ البحــث الــــتربـــــوي، جامعة الرياض، كلية المعلمين، الطبعة الأولى، الرياض، المملكة العربية السعودية
المراجع الأجنبية
Adjustment to college. unpublished Dissertation presented to the faculty
1.Gross, james & levenson, robert w. (1993 ): emotional suppression: physiology, self –report, and expressive behavior, journal of personality and social psychology, the american psychological as
2.Clophas ,T.J .& ZWindareman, A,H ,(2017) :Undarstanding clinical data analysis learning statistical principle from puplished clinical research .Springer lntarnat ional publuishing Switzerland.
3.Buler ,E,A.Ejloff, Bwith eelm, F.H Smith, N C Erickson E,Ao &croos jj (2003) ; the social consequences of expressive suppression emohion 3, 30- 67 ,dois lo. 1037/1528-25542-1.84.
4.Coifman, karin g. & bonanno, g.a. (2010 ): when distress does not become depression; emotion context sensitivity and adjustment to bereavement, journal of abnormal psychology, vol. 119, n.3
5.Putnam, k. m, slik, k.r. (2005): emotion deregulation and 33- the development of borderline personality disorder development and psychopathology, 17,p. 899-925.
6.Allen، M.J.& Yen, W.M (1979): " Introduction to Measurement Theory " California, Brooks Cole.
7.Bergman, Thomas A. (1974): Introduction to the Policy Process: Theories, Concepts, and Models of Public Policy Making (3rd ed.). Armonk, NY: M.E. Sharpe.
8.Bonanno, George A. et. al.(2003): The Importance of Being Flexible: The Both Enhance And Suppress Emotional Expression Predicts Long - Term Adjustment, Clinical Psychology Program, Teachers college, columbia University, U. S. A.
9.Bryan ’Jennifer (2014): A self Determination Theory perspective
10.Edwards,AL(1957) Techniques of attitude scale contion Ceoets ,New york. -10
11.Eisenbergn., &Fabes, R. A. (1990). Empathy: Conceptualization, measurement, and relation to prosaically behavior. Motivation and Emotion, 14,131-149..
12.Fucito , Lisa M. et.al. ( 2010 ) : Cognitive Reappraisal and Expressive Suppression Emotion Regulation Strategies in Cigarette Smokers , Nicotine & Tobacco Research , Oxford University Press , U.K. , Vol.12 , No.11.
13.fulfillment of the Requirements of the Degree of Doctor of philosophy.
14.Gross , James & John , Oliver P. ( 2003 ) : Individual Differences in Two Emotion Regulation Processes : Implications for Affect , Relationships , and Well – Being , Journal of Personality and Social Psychology , American Psychological Association , U.S.A. , Vol. 85 , No.2.
15.Hagman,Tim.et a.al (2006): Expressive suppression during an acoustic atartle Psychophysiology ,Journal,Blackwell Publising lnc.,U.S.A,Vol.43
16.of the Department of psychology university of Houston in partial
17.Richards,Jane M.&Gross,James(2005): Personality and Emotionl Memory: how regulation emotion impairs for emotional events,Journal of Research in Personality, the Elsiver,lnc.,U.S.A
18.Wegner,Daniel M.et.al.(1989): White Bears and other Unwanted Thoughts, The Guilf press,NY,U.S.A.
